קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני, הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי. הכוונה ב"אורגני" (טבעי), בניגוד ל"ממומן", לקידום שמציג לגולש את התוצאה הנכונה ביותר עבורו, כפי שמנוע החיפוש מנתח ומצליב את השילוב בין התוצאות האפשריות לבין מה שהסיק שהגולש מחפש.

הצגת התוצאות מבוססת על אלגוריתמים מורכבים, שמנתחים ידע רב של המוני גולשים, וכן את העדפות הגלישה של אותו גולש ספציפי.

בקידום אתרים אורגני, שזו תורה מורכבת למדי, ישנם כמה דברים בסיסיים, פרמטרים, שמומלץ להקפיד עליהם:

  1. שם הדף, כותרת הדף
  2. התיאור השיווקי שהוצמד לדף
  3. שם הדומיין
  4. תוכן איכותי ורלוונטי
  5. כמות מילים במאמר מינימלית
  6. קישורים פנימיים המחזקים את התוכן אותו רוצים לקדם
  7. קישורים חיצוניים המצביעים על כך שבאתר/בדף נמצא תוכן מסויים
  8. ועוד.

למעשה, מטרת הקידום האורגני "לספר" למנועי החיפוש במה האתר עוסק, ואיזה מענה הוא מתעתד לתת לגולשים, ולהפגיש בזירה אחת גולשים שמנסים לאתר "משהו" עם היצע מדויק של אותו "משהו".

ככל שהאתר בנוי בצורה נכונה יותר, כך קל יותר למנועי החיפוש "לשלוח" גולשים רלוונטיים יותר,

שמצד אחד מרוצים מבחירות מנוע החיפוש ומאידך מהווים את הגולשים הרצויים לבעל האתר, וזוהי מהותו של קידום אתרים אורגני.