ניתוח אירוע שיווקי

ניתוח אירוע שיווקי

מה שעבד הוא זה שיעבוד

לקוח פנה אלינו, בבקשה לכתוב עבורו תכנית שיווק.

כבר בשיחה הטלפונית, ניתן היה להבין ממנו שמדובר בעסק משפחתי, ותיק, עם מוניטין מצוין, אך עם מעט לקוחות.

הבנו עוד שלאחרונה הוא ניסה לבחון מספר ערוצי פרסום, ואף עשה נסיונות מעשיים.

אז שאלנו –

מה עבד?

והתשובה היתה שבאחד הערוצים הפרסום עבד מצוין.

מיידית, תגובתנו היתה – בשיווק, לא "מתווכחים עם מה שעובד", אלא פשוט ממחזרים ומשכפלים אותו..

ואז ציין הלקוח שאמנם לא כל הפרסומים שעשה באותו הערוץ עבדו מצוין, אבל באופן ספציפי אחד מהם הביא אחריו שטף של פניות מלקוחות פוטנציאליים, ואף עסקאות.

כאן, כבר הסקרנות כרסמה …

 

בפגישתנו ביקשנו לראות את הפרסום שעבד.

האמת, בתוך מאית שניה, קיבלנו את התשובה.

היה בפרסום "פיצוח".

היה בו שילוב של קריאייטיב מצוין, ויז'ואל מנצח , והכי חשוב פניה נכונה ומדויקת לקהל היעד הרלוונטי.

מבט אחד נתן לנו מידע והבנה ענקיים לגבי המשך הדרך, ותכנית השיווק שהתבקשנו לעשות.

 

ומה אפשר ללמוד מזה?

  1. חשיבות המעקב אחר אפקטיבות הפרסום, עצומה. ודאו שאתם מביים עד הסוף מה עבד, מה לא, ולמה.
  2. כשמשהו עובד – מחזרו אותו. אם כבר עשיתם מהלך שיווקי מוצלח, זה כנראה, הכיוון הנכון ביותר עבורכם.
  3. שתפו את מי שאמון על השיווק, מנהל השיווק החדש שלכם, מנהל שיווק במיקור חוץ או יועץ שיווקי, בכל המידע שצברתם – זה יחסוך לכם משאבים – זמן וכסף, וייתן לכם תכנית שיווק איכותית יותר.