ניהול השיווק

ניהול השיווק

ניהול השיווק הוא התהליך הכולל של לימוד וניתוח המוצר, השירות, השוק והמתחרים, יחד עם תכנון תוכנית הפעולה, יישומה בפועל עד להשגת המטרות והיעדים.

כל זאת בדרך של סחר חליפין, בין כסף למוצר/שירות. (הצורה הנפוצה שלו כיום).

מעבר ל"הגדרת הספר", מדובר על תפקיד משמעותי בכל ארגון עסקי, שמטרתו להגדיל את ההכנסות על ידי הכנסת לקוחות למשפך השיווקי, ושמירתם ושמירת ההכנסות מהם לאורך זמן.

רצוי, ומומלץ, שבכל ארגון עסקי יהיה מי שמנהל את השיווק, אמון על ההסתכלות הבוחנת פנימה, למוצר, והחוצה לשוק ולמתחרים, וינהל את האפיק שדרכו נכנסות לעסק ההכנסות.

אם נערוך רשימה של עיקרי הפעילות של מנהל שיווק, ושל מי שחראי על ניהול השיווק, נמצא בה:

  1. לימוד, ניתוח ואיתור ציפיות ודרישות הצרכנים, גם הגלויות וגם הסמויות.
  2. הגדרת של קהלי יעד רלוונטיים למוצרים/שירותים.
  3. התאמה של היצע המוצרים והשירותים שיספקו ויענו על אותן ציפיות.
  4. הצגת יתרונות המוצרים והשירותים ללקוחות פוטנציאליים.
  5. שכנוע הלקוחות לרכוש, היינו, לשלם בכספם עבור המוצרים והשירותים.
  6. שימוש בערוצי הפצה הנכונים על מנת להגיע לקהלי היעד, בזמן ובמקום הנכונים.

"סל הכלים" וערוצי ההפצה שבידיו של כל מנהל שיווק, עבר ועובר שינויים.

בראש ובראשונה, התחזקות השיווק הדיגיטלי על כל גווניו ורבדיו:

  1. קידום אתרים אורגני – המאמץ לקדם מילות מפתח מובילות וביטויים נכונים כך שאתר האינטרנט של העסק יופיע במיקומים גבוהים במנועי החיפוש השונים.
  2. שיווק ברשתות חברתיות – מה שהתחיל לא כל כך מזמן, תפס תאוצה מדהימה, ותופס נתח משמעותי מכל עוגת שיווק עדכנית.
  3. פרסום באינטרנט – בערוצים השונים כדוגמת קידום ממומן, או באמצעות רשתות שותפים.
  4. פרסום ביוטיוב, שהולך ומתגבר לאחרונה יותר ויותר, כערוץ פרסומי אפקטיבי.

עולם המכירות – כלי בסיסי שמאז ומעולם היווה כלי משמעותי בהשגת מטרות ויעדי השיווק.

תקשורת שיווקית – כלל הפעילויות תומכות המכירות, שמטרתן סיוע שהגשת יעדי השיווק בשימוש בכלל ערוצי התקשורת המאפשרים העברת מסר.

שיווק ללקוחות קיימים ושימור לקוחות.

חווית לקוח.

ועוד.

תפקיד מנהל השיווק, אם כן, מורכב אך בסיסי והכרחי בכל ארגון עסקי.