המשפך השיווקי

המשפך השיווקי

  • בוודאי יצא לכם לשמוע את הביטוי "המשפך השיווקי".
    למה הכוונה?
  • הכוונה, לאופן שבו פועל אצלכם בעסק השיווק, ולאופן שבו נכנסים לקוחות חדשים אליכם לארגון.
    למשל,
    העסק מפרסם מוצק/שירות כלשהו.
  • לקוחות פוטנציאליים מתעניינים בשירות ומשאירים פרטים לחזרה.
  • נציגי מכירות חוזרים למתעניינים ומקיימים אתם שיחת מכירה.
  • לקוחות חדשים צורכים את השירות.

כמובן,
ישנם משפכי שיווק רבים ומגוונים, והיום, בעידן האונליין, נוספו אף שלבים נוספים במשפכים השונים.
למשל:
פרסום ממומן במנוע חיפוש או ברשת חברתית.
כמות הקליקים שלקוחות לוחצים
כמות ההמרות מדף הנחיתה אליו הועברו, בין אם מדובר בהשארת פרטים ובין אם מדובר ברכישה ישירות אונליין ועוד.

ולמה חשוב להכיר את המשפך השיווקי? ולשפר אותו?
כי עבודה במשפך השיווקי, ושיפור התוצאות בכל אחד משלביו, משפרת את הכנסות החברה. חד וחלק.
אם ניקח לדוגמא משפך שיווקי "קלאסי", כפי שתיארנו לעיל, ונפרק אותו לשלביו, נוכל לפעול לשיפור כל אחד מהחלקים:
שיפור פריסת הפרסום, ומיקוד בקהלי היעד יביא ליותר נחשפים.
שיפור הפרסום עצמו (הקריאייטיב, ההנעה לפעולה) יביא ליותר לקוחות מתעניינים שהשאירו פרטים.
שיפור מיומנויות השיחה ואיכות שיחות המכירה, יביא לאחוז סגירות גבוה יותר.
ובסופו של דבר התהליך כולו יביא להגדלת כמות העסקאות וההכנסות.

כיום, חברות רבות, כדוגמת חברות התעופה, עוסקות במשפך בנטישת הלקוחות, ובשימור לקוחות בתוך התהליך עצמו.
תהליך רכישה לכרטיסי טיסה שהתחלנו לבצע, ונפסק באמצע מסיבות של התלבטות שלנו, הביא למייל ישיר ובו החברה "מעודדת" אותנו להמשיך בתהליך.
כדי לשפר את המשפך השיווקי, ואת תהליכי השיווק אצלכם בעסק, בחברה, פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים.