אסטרטגיה שיווקית
תכנון הגישה והתהליך או הדרך בה יושגו המטרות העסקיות-שיווקיות. כחלק מגיבוש האסטרטגיה השיווקית ייעשו הדברים הבאים:
- קביעת המטרה הכללית, השיווקית
- קביעת יעדי המשנה להשגת המטרה
- מחקר שוק -ניתוח, אבחון, למידה ואפיון הסביבה התחרותית: מתחרים, מבנה הענף, SWOT
- בחינת ומיפוי קהלי יעד רלוונטים
- הגדרת המשימות הנגזרות לפעולה
- גיבוש תמהיל שיווקי תומך להשגת המטרה ולביצוע המשימות
- ניסוח תוכנית שיווק על בסיס הסעיפים מעלה, כוללת יעדים ומדדים לבחינתם
- ניסוח כלי בקרה
כל אלה מרכיבים את השלד, הגריד, לעבודת הקמת האסטרטגיה השיווקית, שמטרתה השגת המטרות העסקיות-שיווקיות.